Leer voor je leven

Klanttevredenheid

thumb-422558_1280_600NIEUWSBERICHT

Dyslexiezorg ONL ook na transitie Jeugd weer goed beoordeeld door cliënten

Gemiddeld geven ouders een 8,1 voor de dyslexiezorg aan hun kind

 

Den Haag, 29 februari 2016 - Onderwijszorg Nederland (ONL) heeft voor het vijfde jaar op rij een zeer hoge cliëntbeoordeling gekregen voor de behandeling van dyslexie. Dit blijkt uit een klanttevredenheidsonderzoek dat in opdracht van EDventure door Parantion is uitgevoerd onder 315 cliënten. Directeur Annemarie Kaptein is extra trots op dit resultaat, aangezien 2015 met het overgaan van de financiering van zorg naar gemeenten een roerig jaar is geweest.

”Vanaf 2015 zijn gemeenten verantwoordelijk voor dyslexiezorg. Deze verschuiving heeft voor onze onderwijsadviesbureaus veel voeten in de aarde gehad. Op het gebied van het krijgen van toestemming voor behandelingen en de administratieve afhandeling van geboden zorg hebben we veel moeten uitzoeken. Het was pionieren voor zowel gemeenten als voor ons. Gelukkig zijn onze cliënten onverminderd tevreden over de zorg die zij hebben ontvangen.

We werken momenteel hard aan het transformeren van onze zorg die de overgang naar gemeenten van ons vraagt. We zoeken naar nieuwe en slimme wegen om de kwaliteit van dyslexiezorg te verbeteren en om dyslexiezorg toegankelijk en betaalbaar te houden. Dit doen we heel nadrukkelijk samen met kinderen en ouders. Zij kunnen namelijk het beste aangeven wat hen helpt en motiveert beter te leren lezen en spellen. Het geeft veel voldoening om te zien dat onze leden daarin slagen. De waardering van ouders is bovendien een belangrijke inspiratiebron voor doorontwikkeling en innovatie van het ONL-zorgpad.”

Over ONL
Onderwijszorg Nederland (ONL) is een landelijke coöperatie van adviesbureaus van EDventure en biedt gespecialiseerde landelijke zorg bij diagnose en behandeling van (ernstige) dyslexie bij kinderen. ONL heeft gespecialiseerde orthopedagogen en psychologen in dienst die dagelijks intensief en geïntegreerd samenwerken met scholen, ouders, kinderen en zorgverzekeraars. In de dienstverlening van ONL staat het individuele kind centraal. Alle ONL-leden dragen het Keurmerk Onderwijsadvies en hebben een ISO-certificering en een Cedeo-erkenning.

 

 

Deel deze pagina op Google Plus Deel deze pagina op LinkedIn