Spelling met de computer

In de praktijk blijkt dat sommige scholen moeite hebben om de ondersteuning voor spelling vorm te geven. Uit onderzoek  van Bos & Reitsma, 2003) is eerder al gebleken dat leerlingen met spellingproblemen moeite hebben met het toepassen van spellingregels. In aansluiting daarop bleek dat het aanleren van deze regels geen winst oplevert voor de spellingvaardigheid van zwakke spellers en dyslectici. Het gaat bijvoorbeeld juist om actieve verwerking en begeleide oefening. De vraag is dan ook:

Hoe kan de spelling dan geoefend worden voor leerlingen met spellingproblemen?

Lees meer: Spelling met de computer

It's a beautiful day

Uit ‘Het leven van … een dyslexiebehandelaar’
Het is gewoon een mooi vak: dyslexiebehandelaar. Elke dag ontdek ik nieuwe dingen in mijn werk die mij raken en energie geven. In deze blog twee voorbeelden die aangeven waarvoor ik ’s ochtends mijn bed uitkom …

Lees meer: It's a beautiful day

Klanttevredenheid PDIJ

In oktober 2017 is voor de tweede maal op rij een PDIJ klanttevredenheidslijst verstuurd naar alle ouders van leerlingen in behandelperiode 1 en 2 (dyslexie) en alle scholen (behandellocaties) waar PDIJ werkzaam is. We hebben een aantal reacties van ouders en scholen voor u op een rij gezet.

Lees meer: Klanttevredenheid PDIJ

© 2017 IJsselgroep Psychologische Dienstverlening
Realisatie door Groene Tomaat Marketing i.s.m. Welldotcom - Puntgaaf Internetbureau